Une opportunité de franchise exceptionnelle

Notre histoire

Junk Works fut fondé en 2005 par des amis de longue date, Michael Andreacchi et Brian Reardon. Mike et Brian se sont rendu compte qu’il y avait des clients à la recherche d’un service fiable de ramassage de déchets qui leur permettrait de se débarrasser du désordre et des objets indésirables de leur maison ou de leur entreprise.

Ces deux amis de longue date ont donc fondé Junk Works et établi l’entreprise dans leur garage. L’entreprise a depuis connu une croissance rapide, mais le service supérieur et le souci du détail sont restés les mêmes. Aujourd’hui, Junk Works est le deuxième plus grand service de ramassage de déchets en Amérique du Nord et celui connaissant la croissance la plus rapide. Notre croissance rapide est due à notre modèle commercial de ramassage de déchets basé sur le recyclage ainsi qu’à notre réputation de toujours fournir un service à la clientèle de haut niveau.

Notre mission

Nous assurons et maintenons notre position de leader du marché en proposant des services de ramassage à valeur ajoutée et en établissant des partenariats avantageux.

Nous entretenons des relations durables avec nos clients en dépassant leurs attentes et en gagnant leur confiance, grâce à des performances exceptionnelles.

Ramassage professionnel de déchets

Notre franchise de services professionnels de ramassage de déchets est dotée d’un centre d’appels national, d’un programme logiciel exclusif Junkware et d’une plateforme d’évaluation et de recommandation à la fine pointe de la technologie permettant de mesurer 10 indicateurs de service à la clientèle pour chaque projet. De plus, nous offrons à nos partenaires franchisés la facturation mobile, un programme marketing clé en main et un soutien personnalisé en matière d’opérations, de finances et de développement commercial.

Nous nous efforçons depuis toujours de conjuguer les principes traditionnels du service à la clientèle avec la technologie de pointe afin de proposer au client moderne des services de ramassage professionnels et rapides.

Recycling

We are green and going greener!

Junk Works is proud to be North America's greenest junk removal service. Since we pioneered recycling based junk removal in 2005, we've been going green ever since. We do this by sorting each and every job for metals, e-waste, paper, household goods, textiles, furniture and appliances, in our recycling warehouses.

But "going green" also means we donate, re-purpose, and reuse everything we can. In addition, we run many of our trucks on biodiesel fuel, a domestically produced fuel made from environmentally friendly non-petroleum, renewable resources.

At Junk Works, we are committed to leading the way to help keep our planet clean, green and beautiful for generations to come.

As a result, we recycle as much as possible of each and every job, up to 60% on average. Our operations revolve around a warehouse based recycling hub. In addition to packing our trucks to sort recyclables in our warehouse, we also develop local and national recycling relationships to minimize dump fees and maximize recycling income for our franchise partners.

Bigger Sized Trucks

Our trucks are 20% bigger than our nearest competitors, a bigger sized advantage. Bigger trucks means more jobs per day, more jobs per day means:

  • Faster response time and happier customers
  • More money in tips and bonuses for employees
  • Even more savings on fuel and dumping costs!

Junk Works' Bigger-sized trucks are producing bigger-sized gross profit margins.

Multiple Revenue Streams

Junk Works is a diversified income model with 4 distinct revenue streams:

  • Consumer/residential income
  • Commercial/industrial business
  • Government contracts
  • Recycling
    • Each channel builds our network and overall community presence
    • Diversified income stream is more recession resistant and steadier month to month

Integrated Advertising with National Booking

We generate our multiple revenue streams with an integrated marketing system, national lead generation and call center support. Our marketing efforts include:

  • Local marketing (direct mail, Yellow pages, Valpak, couponing, target offers)
  • Local and national SEO (Search Engine Optimization)
  • Local PPC (Pay Per Click, e.g. Google Adwords, etc.)
  • National 800 # and call center support
  • National marketing initiatives

Ready to Learn More?

Whether you’re a business owner looking to expand your portfolio, or someone who has never owned a business before, a Junk Works franchise can be the best path to your future. So, If you are interested, take the next step by simply filling out and submitting the form to the right. When you do, you’ll receive an email from us shortly thereafter. And if you have any questions in the meantime, please email franchising@junk-works.com We can’t wait to hear from you!